środa, 21 listopada 2012

SOTIS cz.I

      Niedawno uczestniczyłam w szkoleniu pt. "Jak pracować z dziećmi z autyzmem - najważniejsze strategie", organizowanym przez Centrum Terapii Autyzmu SOTIS            w Warszawie. Właśnie w trakcie tego spotkania między innymi była mowa o strategiach komunikacji minimalizujących trudności szkolne dziecka autystycznego.
      To nie nowość, że dobór słownictwa jest bardzo ważny. Jednakże dla tych którzy są zainteresowani tym tematem, przedstawiam listę pochwał słownych za dobrze wykonane zadanie opracowane przez mgr Karolinę Kuncewicz /Dyrektora Zarządzającego Warszawskimi Oddziałami Centrum Autyzmu SOTIS/.
      Oto ona:
  • Absolutnie tak.
  • Ale jesteś mądry chłopak.
  • Ale mi się podoba.
  • Bomba.
  • Bombowo pracujesz.
  • Brawo. 
  • Cudownie.
  • Dobra robota.
  • Dobrze.
  • Dobrze sobie radzisz.
  • Dokładnie tak.
  • Doskonała robota.
  • Gratuluję. 
  • Ekstra.
  • Fajnie.
  • Fantastycznie.
  • Hip hip hura.
  • Idealnie.
  • Jestem z Ciebie dumna.
  • Kapitalnie. 
  • Ładnie.
  • Ładnie pracujesz.
  • Mistrzostwo świata.
  • Ok. 
  • O to mi chodzi.
  • Podoba mi się.
  • Przybij piatkę.
  • Rób tak dalej.
  • Rewelacja.
  • Super.
  • Świetnie.
  • Świetna odpowiedź.
  • Świetnie Ci idzie.
  • Tak.
  • Tak trzymaj.
  • To mi się podoba.
  • Trzymaj tak dalej.
  • Udało Ci się.
  • W porządku.
  • Właśnie tak.
  • Wyśmienicie.
  • Znakomicie.
  • Zrobiłeś to bardzo dobrze.
Pamiętajmy nie trzymajmy się jednej regułki! Pokażmy dziecku, że jego osiągnięcia możemy wyrazić w wieloraki sposób.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz