Jak czytamy w dokumencie Ministerstwa Edukacji Narodowej:
"Automatyzm pisania możliwy jest do osiągnięcia jedynie dzięki systematycznym ćwiczeniom kaligrafii. Poprawa w zakresie umiejętności zapisu możliwa jest głównie poprzez ćwiczenia pisania, czyli kreślenia ciągłego, płynnego, ruchu pisarskiego. Grafopomocnik opracowany przez Ewę Ligięzę, stanowi dobrą pomoc do pracy z dziećmi z objawami dysgrafii. (…) Grafopomocnik jest pomocą dydaktyczną, wskazaną do wykorzystania w celach profilaktycznych dysgrafii w młodszych klasach szkoły podstawowej, a także może pełnić funkcje pomocy terapeutycznej niezależnie od wieku dziecka."
Opracowano trzy rodzaje GRAFOPOMOCNIKÓW :
GRAFOPOMOCNIK w „linie” - 16 kartkowy - klasy I-III : pole tekstowe ma większą wysokość.
GRAFOPOMOCNIK w „linie” - 42 kartkowy od klasy IV-ej : pole tekstowe nieco niższe.
GRAFOPOMOCNIK w kratkę - 16 i 42 kartkowy o innych wymiarach kratki – uczeń pisze jedną cyfrę w jednej kratce.
"Automatyzm pisania możliwy jest do osiągnięcia jedynie dzięki systematycznym ćwiczeniom kaligrafii. Poprawa w zakresie umiejętności zapisu możliwa jest głównie poprzez ćwiczenia pisania, czyli kreślenia ciągłego, płynnego, ruchu pisarskiego. Grafopomocnik opracowany przez Ewę Ligięzę, stanowi dobrą pomoc do pracy z dziećmi z objawami dysgrafii. (…) Grafopomocnik jest pomocą dydaktyczną, wskazaną do wykorzystania w celach profilaktycznych dysgrafii w młodszych klasach szkoły podstawowej, a także może pełnić funkcje pomocy terapeutycznej niezależnie od wieku dziecka."
Opracowano trzy rodzaje GRAFOPOMOCNIKÓW :
GRAFOPOMOCNIK w „linie” - 16 kartkowy - klasy I-III : pole tekstowe ma większą wysokość.
GRAFOPOMOCNIK w „linie” - 42 kartkowy od klasy IV-ej : pole tekstowe nieco niższe.
GRAFOPOMOCNIK w kratkę - 16 i 42 kartkowy o innych wymiarach kratki – uczeń pisze jedną cyfrę w jednej kratce.
Specjalistyczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Lublinie
Mgr Ewa Ligięza - psycholog kliniczny-terapeuta .
Zajmuje się kompleksową pomocą psychologiczną, diagnostyczną i doradczą w
odniesieniu do wszelkich trudności dzieci i młodzieży (nerwice, lęki,
fobie, depresje, agresja, nieposłuszeństwo, nieśmiałość, zaburzenia
koncentracji uwagi, nadpobudliwość), a także problemami edukacyjnych
dzieci i młodzieży (słabe wyniki w nauce, dyskalkulia, dysleksja,
nieharmonijny rozwój poznawczy).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz