1. Wyodrębnianie zdań w mowie –
a) dziecko
słucha wypowiedzi nauczyciela w postaci zdań prostych na temat obrazka o
ubogiej treści, np. To kotek. On pije mleko. Dziecko ma narysować tyle kresek,
ile jest zdań. Pierwsze zdanie kreską czerwoną, drugie niebieską. Pokazujemy
kreskę czerwoną dziecko mówi: To kotek, niebieską – On pije mleko. Zwiększamy
ilość zdań.
b) Układanie
zdań przez dziecko na podstawie ilości patyczków / patyczki oznaczają słowa/.
Prowadzący zajęcia poleca powiedzieć zdanie z tylu słów, ile jest patyczków:
II To Ola
III Tam stoi
Tomek
IIII Cela ma małego
brata
2. Wyodrębnianie słów w zdaniach -
Zabawa
w dopowiadanie brakującego słowa w zdaniu, np. Gruszka jest żółta, a wiśnia
......; Pomarańcza jest okrągła, a banan ........
3. Zabawa w poszukiwanie przedmiotów,
których nazwa zaczyna się od -„sz”,
np. szafa, sala,
szop, sok, szalik, solniczka, sad, szabla, szyja, syn, szeroki, serek, sen,
szew, supeł, szuflada, synek, szynka, sól, szufelka, szampon, sanki.
4. Wybieranie
obrazków w nazwach których jest zgłoska „ ro”, np. rower, krowa,
wrona, korona.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz