1.
„
Co słyszę?” – dzieci siedzą z zamkniętymi oczami i
nasłuchują, rozpoznają odgłosy dochodzące z sąsiedztwa, ulicy.
2. „
Zgadnij, co wydało dźwięk?” – uderzanie pałeczką w szkło,
fajans, metal, kamień, drewno itp. Toczenie różnych przedmiotów po podłodze /
np. piłki, kasztana, kamienia/, rozpoznawanie odgłosu przez dzieci.
3.
Rozpoznawanie
różnych przedmiotów w zamkniętym pudełku po wydawanym odgłosie
– groch, kamyki, gwoździe, cukier, kasza itp.
4. Uderzanie
o siebie klockami, łyżeczkami, garnuszkami; uderzanie łyżeczką o pustą
szklankę, o szklankę z wodą, klaskanie, darcie papieru, gniecenie papieru,
przelewanie wody ( z wysokości, z
niska), drapanie po szkle, papierze, stole.
5. Rozróżnianie
i naśladowanie głosów zwierząt: kota, psa, krowy,
kury, koguta, kaczki, gęsi itp.
6. Rozróżnianie
odgłosów pojazdów: samochodu, pociągu, motoru, traktora
itp.
7. Rozpoznawanie
po dźwięku różnych urządzeń domowych, np. odkurzacz,
mikser, suszarka, pralka itp.
8. Szukanie ukrytego zegarka, radia, dzwoniącego
budzika.
9.Wyróżnianie
wyrazów w zdaniu - stawiamy tyle klocków, rysujemy tyle
kółeczek, klaszczemy tyle razy ile słów słyszy dziecko w wypowiadanym zdaniu.
10. Wydzielanie głosek w łatwych wyrazach
– na przykładzie imion dzieci S-t-e-f-e-k,
P-a-w-e-ł. Głoskowanie imion przez nauczycielkę, dzieci odgadują
wypowiedziane imię.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz